ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Monday, May 24, 2010

Is this true?


pffft * cara sebutan peefff. KOT?
kenapa dengan aku ni? kenapa aku rasa macam kosong. kenapa aku rasa macam macam. aku pikir banyak benda. too many things surrounded in my head! aku tension tiba tiba. urghhh~
aku rasa macam nak berubah kot? tapi perubahan tu perlukan masa. am i rite? yeah. aku perlu berubah. demi masa depan aku sendiri jugak. tiba tiba rasa macam bersalah sangat sangat kat mama dengan abah. im just not a good daughter to them! foxxx! ye. bila dah jauh dari dorang yes, aku jadi a lil'bit bebas. huhu. biasalah kan remaja. jangan tipu diri sendiri la yang korang tak teringin nak buat macam macam! i admit it im just an ordinary teenage who used to be sosial while im not around my parents. huh! aku jahat kot. wuwuww ):
aku rasa macam annoying dengan diri sendiri. malam tadi sempat la buat sesi soal jawab dengan housemate. huhu. kelakar kan kita nih? adoiii~ jum jum sem depan kita berubah baik sikit nak? takmau nakal nakal dah. ehh, korang nakal tak? hehe. aku je kot. lagi satu, tahla, tetiba terpikir macam macam, especially soal ajal maut ni. yelah. ajal maut tu kan ditangan tuhan. bila bila masa je kita boleh pergi menghadap-NYA. Ya ALLAH! apa yang aku dah buat ni? cuba bayangkan kalau masa tu aku tengah sebok sebok dok beli beli barang, and im free hair, jalan pegang tangan dengan myboyfiee then suddenly, aku rebah. sempat tak aku nak bertaubat? oh MY. aku sangat takut memikirkan semua iini. berikan aku kekuatan.


okay, aku cuma nak cakap tentang satu perkara ni and i just want some opinion towards this.
mula mula, aku cuma nak kepastian tentang PERHUBUNGAN. ada orang kat ofis aku cakap "Kenapa la korang nak ikat diri korang dengan orang yang takda ikatan yang sah dengan korang dan halang diri korang dari jumpa orang yang lebih baik" maksudnya, kenapa kita nak couple dengan someone and ikat diri kita dengan dia. tak boleh berkawan dengan orang lain. keluar dengan orang lain. kita just dengan dia je. kadang kadang aku terpikir betul jugak apa yang dia cakapkan tu. i think selagi kita tak berkahwin, kita bebas berkawan dengan siapa saja. maybee ada orang lain pulak cakap, dari couple tu la kita boleh latih diri kita dari segi komitmen or kesetiaan semua tapi berbaloi ke? i mean, couple sampai bertahun tahun, then kahwin pulak dengan orang lain (macam Adamaya). can u see that?? kita dah bazirkan masa kita bertahun tahun setia dengan yang tersayang then kalau dah takdir jodoh kita dengan orang lain. kita berpisah jugak dan masalah lain pulak yang timbul. such as susah nak melupakan kekasih lama. aku nak TEGASKAN kat sini, this is just persoalan yang aku nak korang huraikan. bukan satu statement yang aku nak bentangkan okay. then, yang kedua ada akak ni pulak cakap, "Korang tak payah la nak bercouple couple ni, lelaki ni semua sama je, mula mula je mulut manis, dah lama lama barulah nampak belang dia, tunggu jelah jodoh" then aku terpikir pulak lagi ada betulnya apa yang akak ni cakap sebab aku TAK pernah lagi jumpa lelaki yang tak pernah tak pegang pompuan ni. macam boyfiee aku ni kurang kurang pon pegang tangan. nak jaga aku katanya. and baru baru ni kitorang gaduh pasal KEPERCAYAAN. but he is a good man enough for me. berbalik kepada tadi, so takkan kita tak boleh nak ada usaha untuk mencari jodoh ynag terbaik?? takkan nak tunggu jodoh datang depan mata? im just confused tentang hal hal macam ni. kadang kadang aku terpikir betul ke apa yang aku buat ni. pengalaman adalah guru terbaik. ada kawan terdekat aku pulak cakap "Korang tak payah la nak sayang sangat dekat boyfren korang tu, belum jadik laki pon" yes. yang ni aku setuju sangat. jangan sayang orang yang belum tentu milik kita terlalu sangat sebab pengakhirannya kita sendiri tak tahu. aku cuma nak tahu ape yang korang rasa tentang apa yang aku cakapkan pagi ni. sori pagi pagi ni dah serabutkan kepala otak korang. huhu. sampai sini je dulu. maybee ada lagi yang aku nak tanyakan. okay. TTFN.


aku suka lagu ni :


Doa Buat Kekasih 


Andainya aku bertanya
Padamu tentang bahagia
Di mana nilai setia
Di manakah puncak cinta

Mahukah engkau mengerti
Harapan serupa mimpi
Ianya dapat terjadi
Atau hilang tak berganti

Sejarah mengajar kita
Menjadi lebih dewasa
Meniti arus angkara
Lupakan kisah yang lalu
Teguhkan tugu imanmu
Doaku buat kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih

Like dan komen lah kalau suka :)

0 orang dah komen. Awak taknak ? :):