Luahan Hati Aku (:


Entri yang bakal anda baca ini tidak mengandungi unsur unsur perli atau yang sama maksud dengannya. Entri ini mengandungi perkara perkara yang perlu dijelaskan. harap anda tidak tersalah faham dengan statement yang dibuat oleh penulis. akhir kata, maaf jika entri ini mengguris sesetengah pihak tapi ketahuilah bahawa entri ini sekadar untuk kedamaian semua pihak. harap maklum. terima kasih.


salam semua. selamatmalam. (but im not goin to sleep yet) ^^
fuhh. entri kali ini tiba tiba terlintas aku nak cerita pasal "kawan". okay, lepas aku baca hasil luahan kawan kawan aku baru baru ni. aku tahu aku perlu cakap sesuatu. okay. i admit it. semua orang buat salah. semua orang tak perfect. and termasuk aku. tapi apa yang boleh aku cakap kat sini. can we just saling bertolak ansur? give and take? tak salah kan kalau kita terima pandangan orang lain? can we? okay, what im gonna say ni bukan untuk korang je, tapi untuk aku sendiri and untuk korang korang yang baca ni. yeapp, i know, everyone has their own limit untuk simpan sesuatu dalam hati masingg masingg. okay, yess! tapi sampai bila? larat ke? if aku, SERIOUSLY, i cant take it. aku tak boleh simpan perasaan marah lama lama. aku akan cerita kat sumone yang aku paling rapat. and for me, myboyfiee is the only bestfriend for now lahh kan? hehe. tapi kadang kadang ada benda yang aku tak cite kat boy, aku cite kat kawan. HA! kan penting seorang kawan tu, boleh share sumting yang boy aku tak suka, haha! macam shopping thingy, make up, kan? dengan kawan je aku boleh buat semua tu. kadang kadangg if gadoh dengan boy, aku cari kawan jugak. haihh, kawan ni sangat sangat penting okay? so, pleasee, give ur heart some love to ur frens, tolong jangan ego. *aku ingat kan sekali lagi, entri ini bukan untuk menghentam sesiapa, ini ikhlas dari hati aku untuk diri aku sendiri dan kawan kawan yang aku sayang.
apa yang aku nampak kat sini, if ada antara korang yang tak puas hati korang tak cakap depan depan. and korangg always blame others. okay, finee kalau itu memang dah sikap sebati korang, pleasee lah, sampai bila nak macam tu? aku sendiri akui yang aku memang tak sampai ati nak cakap or luahkan apa yang aku rasa, tapi kadang kadang aku ada juga cakap secara tersirat, taktau lah samada korang perasan atau tak. lagi satu, tolong la jangan keruhkan lagi keadaan, i means, if aku ada buat salah, kenapa kau tak tanya? kenapa cerita dekat orang lain. benda ni takkan setel if aku taktau, and tiba tiba orang lain yang bagitau. okay? actly, aku sebenarnya sangat sangat lahh tak suka bergadoh, lagi lagi dengan orang yang aku rapat. SUMPAH! aku sayang korangg. if aku tak suka korang buat apa lah aku nak sakitkan hati aku, peningkan otak aku untuk rapat dengan korang? sebab aku sayang korang lahh, aku suka kawan dengan korang lahh, aku rapat dengan korang. cuba lah sekali, even sekali je korang fikir, apa yang kita dah lalui bersama? aku happy sangat sangat dapat kenal korang sebab ini lah 1st time aku ada kawan jauh, sorang dari perlis, sorang dari johor. bukan korang je, tapi ramai lagi kawan kawan yang aku dapat kenal. boleh dikatakan dari satu malaysia nihh. sabah pun ada. aku berterima kasih sangat dapat kenal dengan korang. aku tau bukan semua orang yang aku kawan, yang aku sayang. sayang aku jugak. yeapp, mungkin ada 2-3 orang atau lebih yang tak suka aku. yelah, perangai aku pun bukan baik sangat, bercakap macam orang nak marah, muka asek berkerut je, pastu kalau bercakap asik nak menang, macam macam lagi lahh perangai buruk aku. tapi aku harap sesiapa yang tak suka aku tu tegur aku dengan cara yang elok, dan yang paling penting orang yang tegur aku tu pun perangai mestilah kena elok jugak. bak kata pepatah "janganlah pulak cuba nak mengajar ketam berjalan lurus". aku akui, sepanjang aku berkawan dengan ramai orang ni, da macam macam perangai yang aku jumpa. aku tak kisah sebab semua ni pengalaman dan pengalaman yang mematangkan aku. aku sangat berterima kasih. 
berbalik kepada soal kawan tadi, cuma satu je kunci die, jangan hipokrit dan ikhlas dalam bersahabat. aku tak kisah kalau korang nak kata apa, sebab aku dah sehabis boleh luahkan apa yang aku rasa dengan cara yang lembut. aku mintak maaf kalau korang terasa dengan tulisan dari jari aku ni. maaf sangat sangat. kita hidup kat dunia ni sementara je, hargailah orang yang ada kat sekeliling kita, sebab nanti bila mereka dah tiada, baru kita akan rasa kehilangannya. untuk KORANG, aku nak korang tau yang aku sayang korangg, aku taknak kita gadoh gadoh, tak dapat apa pun, dan lagi satu, jum lah kita sama sama try ubah sikap kita yang tak elok tu untuk kebaikan kita jugak. nak tak?? lepastu kan, jangan lahh sebab boyfiee kita bergadoh, benda boleh setel cara baik kan? i know girls are emosional, tapi try not to be okay. and lagi, aku tak berapa suka sangat if kalau korang bila bab shoping duit ada je, tapi bila bab bab rumah and so on, tibe tibe takde pulak. takmau lah camtu, utamakan benda yang penting dulu ye, aku tau duit tu duit korang bukan duit aku tapi kalau dah melibatkan hal rumah kira duit aku jugaklah. eh yeke? hehe. taklah. tapi tulah ingat lah taw.
lagi satu, aku nak cakap pasal perkara berbangkit, terutama pasal duit, benda ni meliputi semua, aku taknak ada sape sape terasa, semua sama rata je, kalau boleh, benda kaitan duit ni jangan lah tunggu sampai kena mintak, means, korang pun paham kan maksud aku. ingat senang ke nak mintak duit, pehh, susah giler babi, aku taktau lah macam mana along suka sangat keje mintak duit ni, so please lepas ni aku harap korang paham paham la bila dah sampai giliran untuk menyerahkan duit. ye. pastu, pasal tempat ni, ye aku maksudkan tempat praktikal ni, aku tau tempat ni memang lah sangat burok nak mampus plus bosan giler babeng tahap cipan, korang ingat aku suka ke? aku pon tak suka, tapi nak buat macam mana, benda dah pun dapat, so kena la terima, mula mula datang nak carik uma pun aku dah terkejut hampir nak nanges tengok tempat ni, tapi time tu dah tak sempat, tapi aku sendiri dah cakap awal awal tengok dulu tempat ni sebelum korang bersetuju and fichan tengok pastu die cakap awal awal dia taknak, so its fine with me, lau ikot aku, aku pon nak tukar jugak tapi memandangkan my family dekat sini, so jangan harap lah dapat tukar kan, so, korang yang lain dah setuju tanpa melihat keadaan tempat ini secara mata kasar. aku tau korang jauh kau nak tengok pon. ntahlaa. lepastu, everything goes smoothly until jadik satu inciden ni, apa yang aku leh wat kesimpulan ialah, aku tak salahkan sapa sapa pun dalam kejadian tu even aku cam kecewa sikit la, tipula kalau aku tak kecewa when benda tu jadik coz benda tu boleh dielakkan. * i mean boleh, bukan memang boleh. tapi sumpah aku cakap, aku tak marah langsung, cuma risau abah cakap apa je and risau tengok keadaan korang. haihh. so lepas benda tu happen , aku tgk kawan aku sorang ni macam menyesal dtg and buat praktikal kat sini, i know how her feel, tempat ini bosan, no malls, jauh dengan yang tersayang, jauh dengan family, and the most important, no lots a people. okay, i admit it. tempat ini damn bored. but, u choose this place, dont regret it, think positif, if u tak duduk sini, maybee u tak dapat jumpa dia, maybee u tak dapat pegi johor. rite? dan yang paling penting, if u tak suka duduk sini, please dont show it, sian mak abah yang dah banyak tolong untuk kesenangan korang. aku just fikir tu je, lagi lagi abah, he had done so many thing, keluarkan banyak duit untuk korang, and dont ever think yang aku nak mengungkit sebab ini cuma statement yang aku nak korang tahu, aku sayang abah and mak aku. imagine if korang kat tempat aku, apa yang korang rasa bila mak abah dah usaha yang terbaik tapi macam tak dihargai. kadang kadang bila aku cakap itu tak cukup ini tak elok, i can see my abah face, yang dia risau, yang dia akan betulkan cepat cepat. dia taknak anak die dgn kawan kawan ada masalah. OH please lahh, im beggin all of u, cuma tinggal sebulan je lepastu korang dah tak payah duduk kat tempat macam ni lagi. if taknak datang dah pun takpe. tempat hulu macam ni sapelah sudi nak datang kan. huhu. tiba tiba sebak. haha. okay okay serius balik, aku bukan nak salahkan sapa sapa dalam hal ni, cuma nak benda ni lebih jelas okay? pasal duit minyak, aku taknak cakap sangat, cuma ingat giliran masing masing. tu je. aku malas nak mintak mintak ok. abah aku bagi motor pun dah okay, lau ikot mak aku memang tak dapat laa. alahai, aku kan anak abah. hehe. 
and lagi aku nak cakap pasal sewa semua dah setel. bagus bagus. huhu. lepas tu, pasal rumah sewa sem depan ni aku taktau lahh. ada yang nak duduk sinuun, ada yang nak duduk sanuun, entahlaa. susahla kalau semua pentingkan diri je. bila susah baru nak cari tak gunala kan. nanti jum kita cari sama sama. kalau tak dapat tido kat pak guard jelahh. haha. aku pun taktau nak buat macam mana nak setel. penat aih nak pikir kot. bia orang sana lah tolong setel kan. aku rasa itu je kot buat masa ini. apa apa pun, aku betol betol mintak maaf sangat sangat if ada yang terasa dengan entri kali ini. aku tak maksud kan apa apa. serius. aku cuma nak keadaan normal macam dulu. happy macam dulu. takmo gadoh gadoh tapi kalau entri aku ni makin mengeruhkan keadaan YA ALLAH, aku mintak maaf. takda niat langsung nak buat macam tu. cuma nak things getting better.  sorry sorry sorry okay. i din mean to hurt anyone. just some pieces expression of mine. aku sendiri akan cuba memahami korang. jadi sahabat yang terbaik. kalau aku tak cukup baik untuk korang, im sorry. i cant be perfect.
so, jum kita berdamai. jum jum, kata nak pi kenny rogers sem depan, janji tetap janji ye. huahuahua. hehe. salam. maaf. entri kali ini agak panjang. kalau macam malas nak baca. takpelahh. dah nasib badan. haiih. okayy. tata. selamatmalam semua (:

nota kaki : aku sayang kawan kawan aku (:

Comments

Bukan Eciz said…
hattoi. rilex okey. biasa la tuu. adat dlm bekawan kn. ;D

NISECA suka merapu
Cik Zety said…
huhu. ye ye. cume nak luahkan je. fuhh. lega dah. hehe
Cik Zety said…
huhu. ye ye. cume nak luahkan je. fuhh. lega dah. hehe
e.m.m.a said…
huhu..aku no komen la kan..kan aku da mention awal2 aku tak tujukan kat die..die yg terase pahal..ne la aku tw..aku mmg ego pon..hahaha..so wat????sory ak bkn cam ko..
the fia said…
huhu:) kenape la kowng bdua nh..zati n zety..entri kowng xmghappykan mey~ asall cumil cumil ur have any prob..tell me..
Cik Zety said…
emma : nape ko ni? aku pon bukan baik sangat tapi aku tak suka bergadoh. k
Cik Zety said…
emma : nape ko ni? aku pon bukan baik sangat tapi aku tak suka bergadoh. k
Cik Zety said…
fia : xde apela fia, biasalh asam garam berkawan mestilah ade tergesel skit2. huhu

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'