Pertemuan (:



Salam semua sebagai pembuka kata (:
entri kali ni tiba tiba terlintas nak berkongsi kisah pertemuan antara aku dan si dia. huhu. dapat ilham nak buat entri ni lepas godek godek blog si comel ni, fia tentang kisah cinta beliau (: auchh~ eksited jap. huhu. okay okay, back to the main topic, aku mulakan cerita ni semasa aku masih belum mengenali insan yang bernama Nur Hafiz ni, masa tu aku still lagi in relationship with someone. tapi hubungan kitorang da tinggal retak menanti belah. aku akui aku sangat menyayangi insan ni, kitorang putus disebabkan ada sikit salah faham dan takda persefahaman antara 2 belah pihak. dalam masa aku stil with this guy, (aku namakan A). aku berkawan dengan ramai orang. aku lebih selesa berkawan dengan laki and mostly of my frens pun lelaki. sebelum aku masuk poli lagi aku lebih ramai kawan lelaki okay? tapi, kat poli aku stil ade jugak kawan ladies, sebab da mesra masa duduk kat asrama poli lagi, i mean masa sem 1. dorang memang best. then, ade this one guy ni yang admirer aku (bukan nak berlagak okay) dari sem 1 lagi. selalu sangat sangat kacau aku. macam psyco pun ada. urghh! tak suka okay. nak kawan pun buatla cara yang elok sikit. ni dah macam perogol bersiri okay! takot je bile terserempak this guy dengan geng geng die. OMG. then, ade satu hari tu guy ni dapat my num, and macam biasalah, kacau kacau kacau dan kacau. naik menyampah! satu malam tu dia ada ajak keluar. i mean dia nak belanja makan. masa tu, aku pulak baru balik dari Jusco kot. then, aku malas, tapi my frens cakap pergi jelah. kesian jugak tengok hari hari terkejar kejar. uhh! aku mmg takda mud nak layan. tapi bila dorang dah pujuk pujuk, i'll just go. okay.
afterthat, pegi jela dengan muka selebet. kitorang just lepak kat Wardina je since dulu aku duduk Scientex, dekat je nk pegi restoran tu. jalan kaki je dah sampai. lepak lepak kejap, order minum, borak borak dengan mamat yang aku tak suka tu. pastu tiba tiba ada 2-3 mmbe mamat tu datang. okay, i dont care pon. then borak borak, aku tengok ada sorang kawan dia ni, comel je orangnye. haha. tapi banyak mulut. budak ni je yang asik bercakap. mamat tu dok tengok aku makan je. huh. lepastu aku saja je ringankan mulut borak borak dengan budak comel tadi. hehe. lepastu balik rumah. 
masa dekat poli, sem 2, student wajib join kelab utk kokurikulum, then i choose boling. sebab, its easy, tak panas, and best (: korang boleh bayangkan tak, lepas makan kat restoran aritu baru aku perasan yang budak comel tu rupanya satu kelab  boling dengan aku. OH MY! ada jodoh kan? hahahaha. sejak tu usha usha jela. aku just minat tengok gaya dia je. BANYAK CAKAP. huhu. since aku pon dah ada boy masa tu, tapi tengah dalam gelora, aku saja je la nak cuci cuci mata tengok other boys. jahat kan? ok. fine. haha. satu hari tu, si ema ni ada buat pertaruhan boling dengan membe budak comel tu, then konon konon nak tuntut laa, tapi takda num fon. tapi takda sape tau num budak comel ni. pastu tanya si ali (masa tu dia dah kenal zati) and dia bagi num si budak comel tu. aku pon meng-offerkan diri untuk menanya. hehe. 1st msj, "ni melat ae? ade num tpon put tak?". pehh, ayat suci, konon konon nak tanya num mmbe dia, lepastu dia balas, "ade, ni sape ek?", and bermula la saat saat bermsj. ade ke patut dia ingat yang msj die tu ema. adehh. then, lepas sesi sual kenal, ktorang pun kawan laa. dalam masa aku kawan dengan dia, aku putus dengan bf aku masa tu, si A. bukan senang aku nak lepaskan dia. ada jugakla menangis. bodoh giler time tu. tahla. girls are emosional. ADMIT IT. lepas putus aku macam tak terurus sangat. malas sebenarnya nak fikir pasal couple ni. i do hate it. then, si budak comel ni slow slow masuk dalam life aku. dia ni kan banyak cakap. sedikit sebanyak aku terhibur la dengan telatah dia. aku mula tersenyum sejak berkawan dengan dia. aku makin happy. dan semakin melupakan A. bukan mudah. even sekarang teringat jugak sikit sikit. tapi aku lebih bahagia dengan si budak comel melat itu. dan aku berharap aku akan tetap bahagia dengan dia. dia dah banyak berubah demi aku. dia dah jadi lebih baik dari dulu. dan aku harap kitorang akan kekal sampai ke jinjang pelamin (cewahh). amin amin ya rabbal alamin (:






nota kaki : sesungguhnya jodoh pertemuan itu di tangan yang Maha Esa sayang. terima kasih atas segala kasih sayang yang telah diberikan. i love you. only you Nur Hafiz Zakaria.





Comments

Cinta Madu said…
alah, sweet! <3 budak banyak cakap :)
the fia said…
haha: ) sweet story dear>> amin
Cik Zety said…
amin (:
thankyouu korang (:
Booty Martinez said…
melat tu nama budak comel ni ke??

boy kamu memang comel...hehe..berapa umur korang ni eh?

http://sekilass.com
Cik Zety said…
melat nama panggilan dia sebab dia ada satu tanda lahir besar kat dada. hehe.
20 taun baru (:
xmo la smpai ke jinjang pelamin sayang... tp smpai akhir hayat okay?
:)
Cik Zety said…
okay. INSYAALLAH (:

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'