ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Saturday, January 22, 2011

Aku da boleh kawen ke weh ? -.-''


Tajuk nak gatal jea~ ngeee ^^ hahhaa, bila bab kawen je mesti orang cakap,

 'da gatal la tu'
 'da banyak sangat ke duet nak kawen tu'

 kalau yang laki pulak,

 'kau nak bagi anak dara orang makan ape ha, PASIR ?'
'keje pon takde, ada ati nak kawen, sape yang nakkan kau ha?'

ahhaha, sume tu sangat sangat lah biasa kan kat pendengaran telinga kite kan ? ke kat telinga aku jea -.- hee, ape ape pon alaa, standard la tu sume orang nak kawen dan akan berkawen. hee. kenapa ek aku tibe tibe nak cakap sal kawen plak ni ? sebab, raya cina nanti kezen aku nak bertunang da, lepas bertunang, kan ke kawen~ huu, bila semakin ramai kezen aku yang nak menamatkan zaman bujang/dara aku rasa macam 'Wah, sume orang da dewasa laa' dengan muka ala ala blur gituu~ aku rasa macam tak percaya jea aku sekarang ni dah 21 wehh! 21 okay -.- pffttt~masa sangatlah cepat berlalu, rasa macam semalam je aku baru lepas amek PMR -.-

curik kat Google lagik ~

hii, lagi aku nak cakap pasal kawan kawan aku yang da kawen, da siap ada anak lagi tu *aku pon nak anak jugak~ (sabar zety sabar, ko ingat senang ke nak buat anak ada anak ni ? haihh) tapi kan, aku rasa kan, aku macam lambat je lagi nak melangkah kan kaki ke arah gerbang perkahwinan ni weh. keje pon belum. belaja pon tak abes lagi. dah sebok nak kawen. aku ingt sebelum aku nak kawen, aku nak buat wishlist sket. hihi, ni ha wishlist aku :

~ aku nak keje dulu. 
~ aku nak bagi mak dengan abah rasa dulu gaji aku.
~ aku nak kumpul aset aku sendiri (tak kesahlak besar ke kecik, mahal ke murah)
~ aku nak jadi seorang pompan yang versatil (pandai masak, pandai sume2 la)
~ aku nak pastikan aku pilih calon suami yang betul untuk masa depan aku sendiri.
~ aku nak sume kawan kawan aku datang time kenduri aku nanti (WAJIB okay)

Setakat ni, tu jela wishlist aku. huhu. aku harap aku dapat capai apa yang aku nak. dan lagi, kalau ikut hati ni memangla aku nak kawen awal, tapi bila memikirkan tanggungjawab yang besar, takpelaa, tunggula sampai seru nanti. hehe. 

Kepada encik bf, haa, awak kena amek tau apa wishlist saya ni tau. saya harap awakla calon suami yang terbaik untuk saya. saya dah malas nak mencari lagi. bukan senang nak mencari seseorang yang serasi dengan kita dan bukan senang nak dapat orang yang penyabar macam awak (:

kepada kawan kawan aku yang dah berkahwin, semoga tabah dalam menghadapi dugaan rumahtangga, dan kepada yang nak berkahwin, semoga korang bahagia dalam apa jua yang bakal korang hadapi.

itu saja kali ini. bye peeps.

Like dan komen lah kalau suka :)

0 orang dah komen. Awak taknak ? :):