ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Wednesday, February 2, 2011

Antara isu pelajar di Mesir dengan isu banjir. Mana yang lebih penting ?



Salam semua. ha, entri kali ni berbaur isu semasa sikit. hihi. yelah, korang sume pon mesti la tahu kan ape yang berlaku sekarang ni ? haihh, macam macam berlaku kat dunia sekarang ni. dengan hal bencana alam nya termasuk la hal hal yang tak diingini macam yang berlaku kat Mesir sekarang ni. aku pon takde la tahu sangat cuma banyak tau dari berita dan suratkhabar je. nasib baik la sepupu aku dah abes belajar kat Universiti Al-Azhar tu kalau tak mau nya tak duduk diam la kitorang skali. 

Macam semalam yang aku tengok kat TV3, kerajaan dari Malaysia ni cuba nak contact Kedutaan Malaysia kat Mesir nun tapi tak berjawab ! WHAT HAPPEN GUYS. korang tak rasa risau + takut ke ? apa yang da jadi kat Kedutaan tu sampai fon pon tak berjawab ? -.-'' warghh, dah tu plak, dengar cite seramai 5000 ke 6000 banduan dah terlepas. weh. BANDUAN OKAY. korang sendiri boleh pikir kan banduan tu sebab apa dipanggil banduan. huu. aku tak mampu nak pikir ape dah. aku just mampu berdoa jela semoga takda apa apa yang berlaku kat pelajar Malaysia kat sana.

Tu pasal kat negara orang, kat negara sendiri pon ade masalah nya jugak. hal bencana alam yang melanda negara kita baru-baru ni. haihh, berapa buah negeri yang terlibat dengan banjir kan, banjir ni memang sangat teruk kot sampai ke bumbung rumah weh. aku tengok pon sampai naik bulu roma. kalau dah air tu tinggi sampai bumbung, macam mana dengan kanak kanak, orang tua, wanita yang tak sempat nak selamatkan diri ? dah tentu tentu la lemas kan -.- takpun hanyut dibawa aruss~ kat area Johor paling teruk tak silap aku. haih, kesian la kat member2 aku yang dok kat area Segamat nun dengan Labis. harap harap korang sume selamat la ye dan bersabar la dengan dugaan ni eh ? 

Persoalan aku sekarang ni, antara kedua dua masalah ni, mana yang lebih patut didahulukan ?: yang lebih penting dan patut diselesaikan dengan segera ? kedua dua nya membabitkan rakyat kita. renungkan~

Like dan komen lah kalau suka :)

4 orang dah komen. Awak taknak ? :):

Ecul said...

keduanya perlu diselesaikan..
kita kan ada menteri2 yang berkaliber(agaknya) dan lebih pandai(mungkin)
kita ada saluran yg betul..apa guna menteri dalam negri,smber manusia,mntri luar ngri..masing2 dh dberikn tgs..melainkan diorang ni tak wat keje..

kedua2nya perlu diberi perhatian sbb dua2 melibatkan rakyat kita..
so..doakan mereka...smoga selamat

www.ecul.blogspot.com

SYAFIQAH / S said...

insyaAllah mereka bakal diselamatkan dengan pesawat dan kapal...
alhamdullilah :)

ymn said...

semoga mereka selamat di sana.
tp jgn percaya news bkn dr yg sahih, especially dr blog, twitter and fb

sarasudin said...

dua2 pon penting
jgn risau
cukup jer anggota penyelamat
nak g selamatkan dua2