Amalkan sikap menabung untuk masa depan :)

Hi semua !
Harini nak potpet pasal duit. Wah, ape kena mengena ek ? hihii. 
Okay, biar aku terangkan dengan lebih jelas eh ? Bagi aku yang masih muda remaja ni, *muda ke? lebih baik la beringat daripada sekarang kan. Nanti bila dah tua takdelah masalah yang berkaitan dengan duit ni.

Lagi lagi pulak, sekarang ni semua benda dah makin mahal. Agak agak time aku nak kawen nanti mesti semuaa benda dah mahal kan ? Huhuuu ~ Takpelah since simple is better. Dan yang paling penting sekali, terapkan sikap suka menyimpan ni dari kecik lagi. So, aku pun suruh adik aku yang kecik sekali tu simpan duit yang orang bagi dalam tabung sebab dia kalau pegi mana mana orang suka bagi duit. Yelah budak kecik agi kan -.-''
Okay, nilah rupa bentuk tabung aku untuk simpan duit. Tabung adik aku pun sama je macam ni cuma warna je lain. Bila tabung comel, rasa macam tak sampai hati je nak biar kosong. Wahaha, ada ek alasan camtu :P

Ada satu lagi tabung Hello Kitty dah berat dah pun. huhu, bila tabung rasa berat aku rasa happy. So, korang kalau nak pupuk sikap suka menabung ni baik korang beli tabung yang comel comel nanti rasa nak letak je duit dalam badan dia. Wahahaha. Okay, till then. Salam :)


Nak doodle trade lagi boleh tak ? :D

Comments

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'