ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Monday, August 15, 2011

Si Gonjeng kesayangan :)

Hai peeps, salam :)


Semua dah berbuka kan ? Alhamdulillah. Malam ni saja nak santai santai, nak update pasal si gonjeng aku ni haa. Siapa lagi kalau bukan si bongsu dalam keluarga aku ni, Nurin Irdina.


Kalau aku nak cerita satu persatu pasal kerenah beliau, memang sampai raya pun tak habes okay~ Haha, aku tak tahu la masa mama mengandungkan beliau, apa lah perangai mama yang berjangkit kat dia ni.


1. Kalau tengok sinetron kat TV3 tu tak payah cakaplaa kan. Memang dia akan berlakon sebijik macam dalam cerita tu. -.-'' Siap paksa aku berlakon sekali kalau tak, muncung sedepaaa la gamaknya.


2. Kalau menyanyi. Korang bagi jela lagu ape pun. Lagu yang aku tak pernah dengar pun dia hafal okay. Tak kisah laa lagu band indie, lagu Faizal Tahir, Maher Zain, Alyah, dan banyak lagi. Dan dah tentu tentu, OST sinetron tu dah sebati dalam diri dia mula daripada cite Upik Abu dan Laura, Sejuta Cinta Marshanda, Kamilla dan sekarang, Amanah Dalam Cinta. Tapi selawat dan zikir pun boleh tahan jugak beliau ingat. 


3. Dengan usia beliau yang baru 5 tahun. Cara percakapan dah macam orang dewasa. Kalau korang, apa perasaan korang kalau budak umur 5 tahun cakap, "Kakak ni cuba bicara elok elok, Uyin tak paham laa" Itu baru sikit.



Tapi, walau macam mana nakal sekalipun beliau, kadang kadang suka buat aku marah, naik angin apa suma, beliau laa yang aku paling sayang. Aku tak boleh kalau takda dia. Dia laa penyeri dalam rumah ni. Memang riuh kecoh suma la kalau dia tak tido. Kalau senyap je tu maknanya beliau tido laa tu :)


Kuat mekap macam kakak dia. Haha, dan sangat suka berfesyen. Cita cita nak jadi model -.- Sabar jelah. Nurin Irdina, suka duka bersama selamanya. My lovely sister forever and ever :) I love you !

Like dan komen lah kalau suka :)

10 orang dah komen. Awak taknak ? :):

Marya Hana said...

ohh ni dia adek u..
nurin irdina, sedapnya name die..

NAK JADIK MODEL..? wah.. 5 tahon
dah pasang cita2.. cerdik !

Cik Zety said...

huuhu, lau u tgk pakaian dia. haihh, nak yg seksi aje. tp bukan i ajar laa hhuhu :P @Marya Hana

sharifahzakiah said...

eh eh comel betul. mcm kakak dye :) nama pun bestttt ^^ hehehe


cmne nk buat gmbr gerak2 tu yunk ? comel sgt ^^

Cik Zety said...

gunee photoscape je dear :D @sharifahzakiah

Ain SSB said...

Aww comelnya adik Cik Zety mcm kakak dia! Nama pon sedap! :)

CIK JATT said...

amboii.. kecik2 dah pandai yer. tak lama lagi, kalah si kakak tu:)

Cik Zety said...

hehe, nama die i yg bagi :) *poyo jap * hahaa@Ain SSB

Cik Zety said...

hahaha, xpe, masa tu i da tua da pun :P @CIK JATT

Si MaTa BulAT said...

bulatnya mata budak tu O.O

Cik Zety said...

hehe :D @Si MaTa BulAT