Tips Tingkatkan Pengunjung.

Salam,


Dalam tak sedar dah 15 hari kita berpuasa. So, tinggal lagi 15 hari je lagi nak raya. Sekejap je masa berlalu :)


Hari ni nak potpet pasal tips. Haa, macam bagus je nak buat tips bagai kan ? Tapi apasalahnya berkongsi kan ? Apa yang aku nak bagitau kat sini hanyalah pandangan dan pendapat aku saja. Dan pendapat itu tidak semestinya kekal. Kalau ada apa yang aku salah, korang tolong laa betulkan. Ye dakk ? :P




1. Ringan


Kat sini aku nak tekan kan, belog korang tu kalau boleh takpayah la nak serabut sangat. Well, bayangkan laa ibarat rumah korang penuh dengan perabot, agak agak ada orang nak masuk ke ? Memang tak laa *dialog dalam radio* Sebab ape ? Sempit sendat sapa lah nak masuk, macam tu jugak laa dengan belog. Belog berat, sapa rajin nak tunggu. Lagi lagi time puasa, memang laptop yang jadi mangsa. Kesiann encik laptop, tak pasal pasal kena maki. sobss ~


2. Muzik


Aku rasa macam dah banyak kot blogger blogger yang bagi tips tips macam ni bagitau, jangan pasang lagu autoplay, jangan jangan tapi korang nak jugak. Memang laa tu lagu fevret korang tapi korang buat belog untuk baca sendiri eh ? Memang saja je tanak orang datang belog korang ? Oh takpelah  kalau macam tu. Lalalalala *sambil bersiul*




3. Komen


Ni yang aku paling tak suka sebenarnya. Dah aku rajin nak komen entri korang, pastu kat tempat komen tu kena isi hurup hurup menda tu. Aduh, patah selera semangat sume sume laa patah -.- Kan best kalau komen terus published takpun kena approved dulu. Takpayah nak isi isi benda benda tu. Banyak entri korang aku leh komen dengan riang dan gembira. Benda ni salu berlaku kat newbie. So, be alert.

4. Chatbox

Sesetengah orang takda chatbox. Kalau yang peymes tu takda hal lah die nak letak chatbox shotmix sume tu kan. Tak perlu kot bagi dorang. Bagi orang macam aku ni perlu la kot. Korang perlu ke tak ? Kalau rasa perlu tolong la letak sebab aku suka singgah sahur, jalan blog dan macam lagi.

5. Tulisan

Ni lagi satu, tulisan tak payah nak ghairah sangat. Rilek rilek je. Sempoi dan simple. Tak payah nak berwarna warni sangat. Ni bukan pertandingan mewarna. Buatnya yang baca tu orang rabun warna, macam mana laa gamaknya -.- Menangis dorang baca belog korang. Pastu tulisan jangan kecik sangat sebab pembaca korang manusia bukan semut.

6. Kemas

Last sekali *sebab mama ajak aku shopping pulak* susunlaa gadjet korang sume tu dengan teratur. Follower nak bagi orang senang nampak sesuai letak kat mana. Entri entri best patut letak kat mana. Gambar gambar yang tak penting tu kalau letak kat bawah sekali pun okay kot ? Ikut kesesuaian dan yang penting KEMAS.

Okay, sampai sini je dulu. Jumpa lagi next entri :) 

Comments

Rosalia said…
nice entry:) insyaallah membantu untuk semua blogger jgk.
Anonymous said…
owh yeah ! entry yg dinanti !
kaizen said…
agree... tp ade lg yg tuan blog mention cube tgk kat blog sy entry latest tuh ade mention beberape lg...
nia said…
info yang bangus untuk blogger2. thanks
Amna Shark said…
Cik zety.. camner nk buang huruf2 kt komen tu? Hehe.. saye ni bdk baru blaja..
Cik Zety said…
dekat setting > comments > word verifications. kalau tak paham nt tgk sy buat tutorial :) @Gadis Misteri

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'