ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Monday, October 17, 2011

Ingat 5 sebelum 5



Salam :)

Apakah 5 perkara sebelum 5 perkara? Mesti korang penah dengar pasal benda ni? Macam gambar diatas ni. Jangan sesekali mengambil mudah perkara perkara macam ni. 
  • Muda sebelum tua
  • Sihat sebelum sakit
  • Kaya sebelum miskin
  • Lapang sebelum sempit
  • Hidup sebelum mati
Beringatlah semua. Sesungguhnya hidup ini tidak kekal. Dan sekarang dah banyak dah kita boleh nampak dan baca, nyawa ibarat sekeping kertas. Boleh di ronyok ronyok dikoyakkan tanpa ada apa apa perasaan. Di mana sifat kemanusiaan? Ada yang anak bunuk mak bapak, bapak bunuh@rogol anak, binatang dibunuh tanpa perikemanusiaan, bayi dibuang macam sampah. Apa semua ni?


Mungkin sebab kita tak nampak lagi balasan yang bakal kita dapat sebab tu boleh buat sesuka hati. Nyawa ibarat sesuatu yang tak berharga. Sesungguhnya hargailah 5 perkara sebelum datang 5 perkara.


Terima kasih sudi baca. Till then jumpa lagi :)





Like dan komen lah kalau suka :)

6 orang dah komen. Awak taknak ? :):

Cik Rose Cute said...

nsyid nie best...akak suka...

Cik Yana said...

Comel je gambar nasihat kat atas tu :)

Pocket said...

Nasihat yg baik, cantik gambar tu.
U lukis ke?

Cik Zety said...

saya pun suka :)
@Cik Rose Cute

Cik Zety said...

hehe, thanks to Google :) @Cik Yana

Cik Zety said...

hehe. curik kat google :P @Pocket