Tutorial note bawah post


Salam kawan kawan blog :)

Harini aku nak share lagi satu tutorial untuk cantikkan dan kemaskan belog. Tutorial ni adalah tutorial meletakkan note/kata kata kat bawah entri yang korang dah post. Maksudnya note ni stay kat situ tak kira tiap kali korang buat entri baru ke note tu still akan ada. Contoh macam aku ni ha :

  • Okay mula mula korang pegi dekat DASHBOARD > DESIGN > EDIT HTML > TICK EXPAND WIDGETS
  • Tekan CTRL + F
  • Lepas tu korang cari code ni : 
<data:post.body/>
  • Then, korang copy pulak code kat bawah ni :
<hr/><center> <b>ayat korang</b> </center><hr/>
  • Bila dah copy, korang paste code atas ni BAWAH code yang korang cari tadi. Paham tak ? 
  • Pastu lagi yang tulisan warna biru tu korang tukarlah apa apa yang korang suka :)
  • Preview dulu baru save okengg :D
  • DONE ! hehe~

# All tutorial credit to Nurhafizahpija.blogspot.com :) 

Aku cuma re-post semula tutorial beliau menggunakan ayat aku sendiri tapi yang coding coding tuh 'pinjam' kat beliau. Yang penting aku dah letak credit kat situ. hihi~ Nak tengok kat belog beliau terus punn boleh :)


Selamat mencuba. TATA ~




Comments

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'