Bahana Cinta !


Salam peoples and friends :)

Today, I dont feel like doing anything~Lalalalaa, I just wanna lay in my bed :P Haa betul la tu, memang aku rasa malas nak update harini tapi tak sampai hati nak biarkan blog usang macam tu je. Pembaca semua mesti nakkan sesuatu untuk dibaca, kan? 

Okay, meh sini aku nak kongsikan something untuk korang. Semalam aku ada tengok cerita dekat saluran Astro Oasis. Kalau korang pernah tengok cerita ni mungkin korang tahu, iaitu cerita Tanah Kubur. Untuk episod semalam menceritakan tentang BAHANA CINTA.

Well, semua orang dekat dunia ni pernah bercinta tak? Mungkin ada yang bercinta tapi tak dicintai atau yang sebaliknya. Tapi yang paling indah mestilah saling menyintai kan. Okay, tapi cinta ni even ada manis tapi jangan lupa pulak dengan kepahitannya. Aku tengah berfalsapah ke ape ni? =.=''

Move to the main point, macam dalam cerita Tanah Kubur tu, kisahnya tentang seorang lelaki yang bercinta dengan seorang pompan (takkan dengan nyah pulak ek?) Then, dorang mengikat tali pertunangan tapi bila dah dekat nak nikah pompan tu asyik mintak tangguh je. Lelaki tu seorang yang taat dengan perintah agama, taat dengan ibunya dan seorang yang berwawasan dalam hidup. Dia memang patuh dengan suruhan agama apa semua tapi satu hari tu dia ternampak sendiri dengan mata kepala die, kecurangan tunang dia tu dengan lelaki lain. Dia TERLALU mencintai tunang dia sampai merayu-rayu. Tunang dia sendiri mengaku tak cintakan lelaki naif tu. Lelaki tu pulak merayu-rayu sampai sanggup cium kaki perempuan tu dan kehidupan dia lepas tu macam terumbang-ambing. Akhirnya, disebabkan cinta, lelaki tu kecundang di tangan syaitan. Dia ditemui mati membunuh diri dirumahnya oleh mak sendiri.
Korang sendiri boleh bayangkan tak? Segala amalan, suruhan, yang dia buat selama ni, terbang macam tu je. Sampaikan masa nak uruskan jenazah dia, mayat lelaki tu mulut dan matanya tak boleh ditutup. Masyaallah~


Pengajarannya disini, dia ada segalanya dan boleh dapat segalanya tapi disebabkan bahana cinta, dia jatuh kedalam jurang syaitan. Maka ingatlah, mayat orang-orang yang membunuh diri itu tidak diterima bumi. Semoga apa yang aku kongsikan ni boleh jadi pengajaran kepada adik-adik kat luar tu dan juga kepada semua. 

Jangan terlalu obsesi cinta. Kerana cinta yang kekal itu hanya cinta kepada Allah SWT. Thanks for reading. Thanks for following :)


Nak tempah doodle just email me :)


Comments

Unknown said…
smpai bunuh diri plark
merahitujambu said…
x dpt nk tgok gambar tuu.=_=
Cik Zety said…
akal cetek camtu la gayanya :) @Anith Hanisah
love that quote. yes, we have to be ready for that, not only because lonely kan?
budak penjara said…
bercinta dengan suami i.allah selamat dunia akirat
Nurul Marikan said…
ish ish ish.. cintan punye pasal...
Unknown said…
chenta jadi bahana sebab kita..chenta jadi bahaya pom sebab kita..sebab kita tak tahu apa yang betol dan salah..im not ready yet.nice to meet you...
ENTRI TERBARU: Anastasyea buka Bloglist 1 TAHUN , Cultus photography @ toilet photography , tak keruan jadinya
Ce'gu JAERA said…
iya betul.. itulah yang kita takutkan.. sesungguhnya syaitan sentiasa mengambil jalan dan peluang untuk menyesatkan anak2 Adam sehingga ke hembusan nafas terakhir kita..

sedih kan beribahdah siang dan malam, akhirnya semua amalan sia2 dek terikut2 dengan pengaruh nafsu dan syaitan

Salam kunjung mengunjung ye.. ada masa jenguk2 lah blog Gen2Merah ye.. salam persahabatan.. (",)

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

6 Kelebihan 'Single Mingle'

Me & Braces