ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Thursday, August 30, 2012

My job as . . . .


Assalamualaikum semuaaa ;)

Semoga sentiasa dalam keberkatan Allah SWT hendaknya. Haritu dekat page belog dekat Facebook ada cakap pasal nak update tentang tempat kerja aku yang tak seberapa, jadi moh le kite teruskan ;P

 
Ini lah meja aku yang konon-konon busy dengan kertas-kertas dan sebagainya =.=''

 
Sempena nak menyambut kemerdekaan ni diorang ada buat pertandingan menghias opis/jabatan masing-masing, ginilah ropenya~

 
Ala comel je panjut tu hewhew~

 
Keadaan opis yang sunyi. Cewah, padahal masing-masing tah kemana tah. Meja aku yang belah kanan ye ;)

 
Kerja kerja jugak, kena curik masa sikit nak tukar header belog. hihi
comel tak kertas yang atas tu ;) 

 
Pandangan dari sudut meja saya. Mudah nak nampak siapa masuk opis.

 
Bilik meeting yang abes kena guna time sebuk nak renovate ala-ala merdeka.
 
 
Ruang pantri yang dah macam rumah dah ;)

 
 Mostly student don't understand this -.-'' *sigh

Our carta organisasi. 5 orang je staff. Me do this :)

Begitulah kisahnya, rutin harian aku macam biasa, check in before 8am dan check out after 5pm. So far kerja dekat sini, tak stress sangat. Mostly deal dengan International students yang ada seribu macam perangai. Buat kerja admin macam biasalah kan, arrange event untuk international thingy laa, visa dan passport punya hal dan banyak lagi kerja-kerja biasa. Staff opis semuaa okay dan ceriaa. Hihi, harap-harap tak akan ada or buat masalah la kat sini. 

Tapi yang paling best kerja dekat sini sebab boleh involve macam-macam aktiviti luar macam lawatan, bawak international students ni melancong dan sebagainya. Contoh macam raya baru ni, akan diadakan open house (ke opis?) untuk diorang. Dan this upcoming November akan ada lawatan ke Langkawi. Yes, sangat bestt :)

Walaupun kerja tak stress sangat but still tak boleh la amek mudah semua benda kan. Kena buat satu kerja tu betul-betul dan teliti. So, korang pulak? Taknak ke cerita pasal tempat kerja korang? Nak tawuuu jugak :B





Thank you for reading guys. Melavyaa :)

 

  


Like dan komen lah kalau suka :)

12 orang dah komen. Awak taknak ? :):

si beso said...

wah! carta organisasi tu... ohsem! >.<

Cik Zety said...

saja nak lain dari yg lain :)@si beso

Cik Zety said...

saja nak lain dari yg lain :)@si beso

aimi adilah said...

wah sudah berkejaye =)

best nye .......

Saharaa nadiene said...

macam happy aje kerja kan, siap ada pertandingan lagi :) btw, nice carta tu tu.. i like

follow my new blog ya http://beautifulsaharaa.com

Cik Zety said...

hikhik, biasa >.<@aimi adilah

Cik Zety said...

alhamdulilah :) @Saharaa nadiene

merahitujambu said...

awok ke yang lukis karikatur tu dear? awok keje bahagian apa

Dahlia Amirudin said...

http://dahlia-amirudin.blogspot.com/2012/08/drwmh-contest-and-giveaways.html jom join :D

Cik Zety said...

aah, hehe, sy keja as admin assistant je ;) @merahitujambu

Marya Hana said...

susah nak ade pekerja yg semangat mcm cik zety ni, persekitaran kerja yg syok. siap update blog lagi.. i len ah. tak sabar nak habis praktikal, ekekke.. :D

selamat berkerja cik zety.

Arima Nitaf said...

Mane nak dapat ye gambar kartun mcm tu?