ASSALAMUALAIKUM
Maaf dengan penggunaan kata ganti diri - AKU bagi mereka yang lebih tua.

Monday, January 7, 2013

Rindu


Assalamualaikum,

Rinduu. Tajuk entri kalini rindu :) Rindu kepada siapa agaknya tuu? Rindu pada-NYA lah. Rindukan yang tersayang jugak kerana-NYA. Alhamdulillah hidup sentiasa indah dan akan kekal begitu hendaknya. Kat sini nak kongsi jugak dengan korang lagu yang tiba-tiba menyentuh hati kecik ni ha, teralun-alun rasanya :) 

Kerana cinta - Dato' Siti Nurhaliza

Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t’lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati ‘kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu… rindu… rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu

Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil



Jika rindukan seseorang, jadikanlah doa sebagai pengubatnya. Insya'Allah rindu tu akan terubat :) Jom kita amalkan doa Nabi Yusuf ni :


"Ya Allah Ya Tuhanku, sampaikanlah salam rinduku buat dirinya yang jauh dariku sehingga aku menjadi kerinduannya. Amin ya rabbal al amin"

Terima kasih sudi baca. Jumpa next entri :)



Nota kecil : Bukan senang nak berubah ke arah kebaikan, tapi kena selalu berdoa supaya jadi kuat :)





Like dan komen lah kalau suka :)

0 orang dah komen. Awak taknak ? :):