Review : Hantaran Tunang


Assalamualaikum & good day to everyone,

Entri kali ini, iolls nak kongsikan dan #throwback tentang "Hantaran Tunang" iolls haritu pulak sebab entri lepas iolls story tentang "Pelamin Tunang". Untuk makluman uolls, hantaran kali ni memang iolls D-I-Y je sebab nak cut cost yang tak perlu dan nak berjimat. As for me, selagi iolls boleh buat benda tu iolls akan buat sendiri.

Okay, memang mula-mula iolls takda idea macam mana nak hias bakul hantaran ni sebab iolls tiba-tiba jadi blank. Hahaha. Kalau buatkan untuk orang ada je idea mencurah-curah tapi bila tiba giliran diri sendiri punya terus hilang segala idea haa.

Most of bekas hantaran ni adalah dari produk jualan mymom. Mymom memang jual macam-macam dekat rumah ni. Businesswoman lah lebih kurang. Hihi. So, memang dah agak save dekat sini sebab mymom yang sponsor semua bekas hantaran dan ada yang separuh lagi, pinjam dari my aunt.

 

 

Konon-konon pegi Nilai nak cari bunga. Last-last beli bunga dekat dengan area rumah je sebab lagi double triple murah uolls~ Yang renda warna pink dengan kain satin krim tu je beli dekat Nilai 3.



 
 Memang gigih sangat sebab masa yang terhad nak buat semua hiasan untuk bekas hantaran ni. Iolls sempat balik 3 hari je untuk siapkan semua lepastu balik Kuantan semula :'O

 
Nilah dia tulang belakang bagi hiasan untuk hantaran. Kalau beliau takda, pengsan lah hamba. Huhu. Mybestfren ever, Cik Mira, thankyouu for helping me alot! 
Me lavyuu :)



 
DONE! Tinggal nak letak barang je :) 

Dan yang berikut antara beberapa hantaran dari pihak iolls untuk pihak lelaki :)




 








 

Dan tak lupa juga percubaan untuk buat bunga kertas. Huhu. Iolls banyak search dekat Youtube dan cuba buat sikit-sikit guna tisu dekat opis. Lastly, iolls did it! Tapi on that special day, bunga kertas ni tak guna pun :P iolls buat hiasan letak dalam bilik :) 


Kesimpulannya, memang buat sendiri lebih memberi kepuasan dan menjimatkan. Pada korang yang tengah cari idea nak hias hantaran ke, nak buat bunga kertas ke, search je dekat Youtube, memang sangat banyak dan membantu. 

Berjimatlah selagi boleh sebab maybe duit tu boleh kita guna untuk perkara lain yang lagi penting ke kan? Up next, iolls akan update review tentang Veil Tunang pulaks! Nantikan~

Till then, happy reading :D


Comments

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'