Majlis Resepsi 7 Februari 2015


"Kompang dipalu pengantin baru
Duduk bersanding tersipu malu
Kompang dipalu pengantin malu
Moga bahagia ke anak cucu"








Awwhh..masih terbayang-bayang lagi hari indah tu di dalam fikiran ku :P Takkan pernah ku lupakan hari teristimewa itu. Macam tak percaya jee aku dah jadik seorang isteri kepada suami tersayang. Harini pun genap 3 bulan plusplus dah aku kawen. Hikhik. Mood still pengantin baru lagi okay.

Nak cerita pasal perjalanan majlis ni memang panjang la kan. So, aku hanya mampu letak gambar-gambar je sebab dari gambar ni pun korang boleh fefeeling kan~ (harap-harap gitulah hehe).

7hb adalah tarikh keramat yang dipilih untuk melangsungkan majlis resepsi bagi pihak aku. The day after my solemnization day. Meh aku sambung sikit cerita dari entri sebelum ni, lepas je selesai majlis akad nikah, malamnya ada buat kenduri doa selamat sikit dari orang masjid organize by abah tersayang. So memang malam tu rumah penuh dengan sedara mara sume. Full house la orang kata macam tajuk cerita Korea tu. Dengan Final Maharajalawak 2014-nya lagi. Tapi aku berjaya tidur awal malam tu. Hihi.

Bangun je pagi-pagi tu terus tolong apa yang patut sikit kat dapur, sambil-sambil tu Geng Marhaban mama bermarhaban dekat ruang tamu. Dalam jam 10 pagi macam tu, aku pun bersiap-siap.
















Lepas je dah siap-siap mekap & pakai baju, buat photoshoot dengan bridesmaid sekejap tetibah ada orang cakap pengantin lelaki dah sampai, ready cepat ready! Aku pun hape lagi dengan dupdapdupdap nye terus keluar pakai kasut konon nak pergi nyambut laa sampai lupa nak bawak bunga tangan. (Nampak sangat gelojoh nak jumpa asben kihkih).

Tuptup dah sampai dekat depan pintu gerbang rombongan laki tak sampai lagi (dah sampai rumah tapi tak berjalan lagi menuju ke pintu gerbang) Ohmaii..rasa geram je dengan pakcik ke sapetah tadi kemain bising cakap pihak lelaki dah sampai. Tak pasal-pasal aku terpaksa tunggu sekejap kat tepi. Very the geram tapi nasib baik tak lama lepastu pihak lelaki dengan pengantin sampai. 

Terus salam peluk cium asben hahaha memang tak lah kan, salam je lepas tu berarak masuk bawah khemah. Makan beradab sekejap & after that amek gambar dekat pelamin, no sanding-sanding okay :)



Gambar lagi? Nahh scroll bawah lagi..hehe












Selamat Pengantin Baru to me :P

Till then, thank you for reading!





Comments

Popular posts from this blog

Kalau putus tunang ada ke yang sambung balik ?

Me & Braces

6 Kelebihan 'Single Mingle'